PANZERKAMPFWAGEN I

24. června 2006 v 21:43 |  NĚMECKÉ TANKY
PANZERKAMPFWAGEN I
Armádní špičky meziválečného Německa si uvědomovaly, že jejich země si nemůže dovolit zaostat ve vývoji obrněné techniky za ostatním světem. Proto, i přes přísný zákaz, zakotvený ve Versailleské smlouvě, pracovalo armádní velení spolu s konstrukčními týmy předních německých strojírenských firem na vývoji vlastních tanků.
Panzerkampfwagen I byl vyráběn ve dvou hlavních velmi podobných variantách - Ausf A (1934) a Ausf B (1935), které měly odlišný podvozek a motor. Ausf A byl vyráběn od července 1934 do června 1936, kdežto Ausf B od srpna 1935 do června 1937. Oba typy byly vyráběny firmami Henschel, MAN, Krupp-Gruson a Daimler-Benz. Ausf A se ukázal být podmotorován, jeho motor o výkonu 57 hp nestačil a Ausf B s motorem 100 hp byl zdokonalenou verzí Ausf A. Oba modely měly shodnou věž a nástavbu, ale Ausf B byl delší (přidáno pojezdové kolo) a měl modifikovaný kryt motoru (nový motor). Obě varianty vezly dva muže posádky - řidiče a velitele/střelce. V letech 1935-36 byl do Panzer I Ausf A experimentálně montován dieselový motor Krupp M601, ale měl výkon jen 45 hp a proto byla tato idea opuštěna. Ausf A a Ausf B byly také vyráběny jako bezvěžové tanky pro výcvikové účely (PzKpfw I Ausf A ohne Aufbau) a jako dopravní vozidla (PzKpfw I Ausf B ohne Aufbau). V letech 1942-43 byly všechny existující PzKpfw I přestavěny na dopravní transportéry s velkou ocelovou korbou na místě věže a nástavby, některé byly jen bez věže. Byly používána jako muniční vozidla a nazvány Munitionsschlepper auf Panzerkampfwagen Ia und Ib (SdKfz3III). Zůstaly ve službě ještě po roce 1943.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama